Preskoči na vsebino


»V ŽIVI SPOMIN«

GLASBENI RECITAL  »V ŽIVI SPOMIN«

Idrijska župnija se s triletno pripravo pripravlja na zlati jubilej župnijske cerkve Svetega Jožefa delavca, ki je bila posvečena 1. maja 1969. leta. Triletna priprava bo vsebovala različne duhovne, kulturne in druge dogodke, med katerimi bo tudi »misijon«, ki ga bo župnija imela v jubilejnem letu.                                                   

Eden izmed uvodnih dogodkov  priprave je bil glasbeni recital verskih in sakralnih pesmi, imenovan »V živi spomin«, ki se je v župnijski cerkvi zgodil v sredo zvečer, 9.novembra. Nastopila sta argentinska glasbena umetnika Luka Debevec Mayer, bas in Diego Licciardi, orgle.

Luka Debevec Mayer se je rodil v Buenos Airesu slovenskim staršem. Na Argentinski katoliški univerzi je študiral filozofijo, na Umetniški Akademiji slavnega Teatra Colon pa solopetje. V sebi združuje slovenske korenine in južnoameriški temperament. Z glavnimi vlogami mnogih oper nastopa v največjih argentinskih teatrih in po svetu. Pogosto izvaja recitale samospevov in je  solist vlog oratorijev, kantat in drugih glasbenih oblik vokalno-inštrumentalne glasbe, izvaja pa tudi sodobno glasbo.    

Diego Licciardi pa je pianist, organist, dirigent in tudi skladatelj. Zelo uspešen je pri spremljanju solistov na klavir in orgle, kar smo lahko slišali in spoznali na glasbenem večeru v idrijski cerkvi, ko je umetnik tehnično popolno in muzikalno dovršeno spremljal pevca pa tudi kot solist, ko je nekajkrat med posameznimi pesmimi  igral solo skladbe, imenovane  Adagio religioso.

Program glasbenega recitala je vseboval nekaj slovenskih zelo znanih cerkvenih pesmi, sakralne skladbe iz svetovne glasbene zakladnice, zaključil pa se je s črnskimi duhovnimi.

Večer verskih in sakralnih pesmi je imel dve razsežnosti – duhovno in glasbeno, ki sta se dopolnjevali. Že tako bogate vsebine duhovnih pesmi, je pevec s svojimi interpretacijami še poglobil in jim z dinamičnimi in agogičnimi niansami ter svojim prodornim glasom dodal nadzemeljsko prvino, ki pa je  tudi izraz njegove osebne vere in ne samo glasbenega dojemanja in njegovega talenta. Nekateri poslušalci so zaslutili, da je  bil celoten večer molitev, ki se je iz obeh izvajalcev prelivala v poslušalce in napolnila prostor cerkve.

                                                          


 

PEVEC SVETOVNEGA SLOVESA V IDRIJSKI CERKVI

V sredo, 9. novembra je idrijska župnija gostila umetnika svetovnega slovesa, argentinskega pevca bas-baritonista Luko Debevca Mayerja, ki je po starših slovenskega rodu.  Glasbeni  dogodek je bila uvodna duhovno-kulturna prireditev  triletne priprave idrijske župnije na 50-letni jubilej posvetitve župnijske cerkve Svetega Jožefa delavca.

Pevčeva umetniška pot obsega obširen operni program, saj je nastopil že več kot v petdesetih naslovnih vlogah, v naslednjem letu pa pripravlja že pet novih. Kot koncertni pevec pa izvaja samospeve, poje velike vloge vokalno-inštrumentalnih glasbenih oblik in sodobno glasbo. Nastopa na največjih svetovnih odrih z znamenitimi orkestri in solisti. Pogosto prihaja v Slovenijo, svojo drugo domovino, kjer nastopa predvsem po različnih cerkvah,kjer v svoj koncertni program uvršča  tudi najlepše slovenske verske pesmi. Že štirikrat mu je Združenje Argentinskih kritikov podelilo naziv Najboljši pevec Argentine: 2004, 2009, 2014, 2015. Pevca na koncertih pogosto spremlja na klavirju ali orglah skladatelj, dirigent, pianist in organist Diego Licciardi. Tako je bilo tudi v Idriji.

V svojem  programu  sta umetnika predstavila nekaj  poznanih slovenskih cerkvenih pesmi, sakralne  pesmi iz svetovne glasbene literature ter zaključila s črnskimi duhovnimi.  

Pevski večer v idrijski cerkvi je poslušalcem ponudil globoko doživetje, saj je Luka Debevec Mayer pevec izjemnih pevskih vrlin, velikega razpona glasu in vrhunske pevske tehnike. Že tako bogate vsebine duhovnih in sakralnih pesmi pa je s svojimi interpretacijami še poglobil in jim z dinamičnimi in agogičnimi niansami  ter svojim prodornim glasom dodal  posebno duhovno razsežnost, prvino, ki je prav gotovo izraz njegove globoke osebne vere in ne samo glasbenega dojemanja in njegovega talenta. Mnogi poslušalci so njegovo  izvajanje doživeli kot molitev, ki  se je iz obeh umetnikov prelivala v njihova srca in napolnjevala prostor cerkve…  

 

Zapisala ga. Močnik Stanka

Slike

Lokacija:
Print Friendly and PDF